«Βιογραφικά στοιχεία – Θεολογική προσφορά του Αγίου Ιγνατίου του Θεοφόρου»: κ. Χρήστος Κρικώνης, Ομότιμος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ.

Πραγματοποιήθηκε (19/11) η 2η Γενική Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος, για το τρέχον Εκκλ/κό έτος, κατά την οποία συνεχίστηκε η σπουδή πάνω στη ζωή και το έργο των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας, με επίκεντρο τον Άγιο Ιγνάτιο τον Θεοφόρο.

Πρώτος ομιλητής ήταν ο κ. Χρήστος Κρικώνης, Ομότιμος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ., ο οποίος μίλησε με θέμα «Βιογραφικά στοιχεία – Θεολογική προσφορά του Αγίου Ιγνατίου του Θεοφόρου».

Ο ομιλητής χαρακτήρισε τον Άγιο Ιγνάτιο «Επίσκοπο με οικουμενικό κύρος και αναγνώριση» και τόνισε ότι «εκφράζει το γνήσιο ήθος, το φρόνημα και την Παράδοση, ως καρπούς του Αγίου Πνεύματος»

    Στη συνέχεια ανέπτυξε τις τρεις βασικές Θεολογικές ενότητες του έργου του:

    Α. Η Θεολογία του επισκοπικού λειτουργήματος ως προς την Θεία Ευχαριστία. Κατά τον κ. Κρικώνη, ο Άγιος Ιγνάτιος συνέδεσε την εγκυρότητα και το κύρος της Ευχαριστίας με τον Επίσκοπο, ο οποίος είναι ενωμένος με τον Χριστό, καθώς και οι πιστοί με τον Επίσκοπο. Ο Επίσκοπος είναι αναντικατάστατος και η συνέχεια του έργου του Κυρίου και των Αποστόλων. Κατά τον Άγιο Ιγνάτιο, ο Επίσκοπος αντιπροσωπεύει τον Ιησού Χριστό στον κόσμο. Ό,τι είναι ο Χριστός για την καθολική Εκκλησία, είναι ο Επίσκοπος για την τοπική. Είναι ο μεσίτης της Χάριτος και εγγυητής της αληθείας κατά πάσης αιρέσεως.

Κατά τον Άγιο Ιγνάτιο, τίποτα δεν πρέπει να γίνεται στην Εκκλησία χωρίς την έγκριση του Επισκόπου. Το διοικητικό και φιλανθρωπικό έργο πρέπει να επιτελείται υπό την εποπτεία του, γιατί έτσι διαφυλάσσεται η ενότητα στην Εκκλησία.

    Β. Η Θεολογία της ενότητας της Εκκλησίας με επίκεντρο τον Επίσκοπο. Σύμφωνα με τον Άγιο Ιγνάτιο τον Θεοφόρο, ο Επίσκοπος είναι το κέντρο της ορατής και επίγειας Εκκλησίας. Ο Άγιος υποδεικνύει την υπακοή στον Επίσκοπο από κληρικούς και λαϊκούς. Οι πιστοί οφείλουν να είναι ενωμένοι μαζί του, ως απόδειξη της ενότητάς τους με τον Θεό και την Εκκλησία. Αν αυτό δε συμβαίνει, τότε χάνεται η έννοια της καθολικής Εκκλησίας. Η υπακοή και η υποταγή στον Επίσκοπο συνιστά υπακοή στον Χριστό.

    Γ. Η Θεολογία της Ευχαριστιακής ζωής. Κατά τον Άγιο Ιγνάτιο, η Εκκλησία (Καθολική και Τοπική) εκφράζεται με την Θεία Ευχαριστία. Γι’ αυτό επιμένει στην συχνή τέλεση της Θείας Ευχαριστίας, διότι η Ευχαριστία είναι η σάρκα του Χριστού, ο Οποίος έπαθε και αναστήθηκε για τον κόσμο. Γι’ αυτό και η ενότητα μαζί Του δεν πρέπει να είναι μόνο πνευματική, αλλά και σαρκική, γεγονός που επιτυγχάνεται με την συμμετοχή στη Θεία Ευχαριστία. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται η μετάληψη του ιστορικού Χριστού. Η Θεία Ευχαριστία είναι η τροφή όλων των μελών της Εκκλησίας και η τέλεσή της αποσκοπεί στην κοινωνία με τον Χριστό. Γι’ αυτό και δε νοείται τέλεση του Μυστηρίου, χωρίς τη συμμετοχή των πιστών.

ΠΗΓΗ: imd.gr

Related posts